Když venku našlapujeme potichu, máme oči otevřené a nastražený sluch, tak můžeme zpozorovat, že příroda i v zimě žije.
První lednový týden se zaměřujeme na poznávání stálých ptáků, těch, kteří neodlétají do teplých krajin. Také se učíme ztišit se a poslouchat zpěv ptáků. Zjistili jsme, čím přikrmovat ptáky v krmítku a že poznáme podle zobáku, čím se krmí.
V pátek jsme vyrazili do terénu na pozorování (ptačí hodinka). Viděli hrdličku, sýkorky koňadry a straku.
15. 1. NASNĚŽILO. Vyrážíme do terénu. Pozorujeme stopy zvířat. Ptačí stopy nevidíme. Zato rozšiřujeme téma o zvířata, která můžeme vidět v zimě na louce a v lese. Zahlédli jsme zajíce.
Práce v kuchyňce. Podle pracovního postupu s inspirací od ČT Edu vyrábíme krmítko z květináče a učíme se, jaké druhy semínek jsou pro ptáky vhodné. Chystáme vynesení krmítek do lesa v blízkosti školy a následné pozorování.
Všechny pozorovací výpravy jsou obohaceny o pohyb v terénu. Dětem dělá velmi dobře, když jsou propojeni s přírodou a jdeme dobrodružnými stezkami.