Společný projekt chemie a výchovy ke zdraví nás něco naučil o obsahu cukru v nápojích a vlivu na naše zdraví.
Jako vzorky jsme použili nápoje, které si žáci rádi kupují (děkuji žákům za spolupráci při společném nákupu:), ale také nápoje z našeho školního bufetu.
Na začátku hodiny proběhla diskuze o prospěšnosti slazených nápojů a jak velký podíl z tekutin, které za den vypijeme, hrají slazené a energetické nápoje u každého z nás.
Následovala badatelsky orientovaná činnost zaměřená na práci s číselnými údaji, orientace na etiketě výrobku a následné výpočty hmotnostního zlomku obsahu cukru v konkrétním výrobku.
Praktická část spočívala v přesném naměření vypočítané hodnoty obsahu cukru pro jednotlivé nápoje.
Výsledek naší práce jsme zveřejnili na chodbě školy. O přestávkách se vystřídalo se zájmem hodně žáků od 1. do 9. třídy.