Ve čtvrté třídě jsme se pustili do neobvyklého projektu, který propojil hned několik předmětů dohromady – informatiku, vlastivědu a praktické činnosti. Výsledkem je originální desková hra s názvem "Česká včelí stezka", kterou si od A do Z vymysleli a vytvořili samotní žáci. Děti si navrhly nejen kartičky a herní mechanismy, ale i celý vzhled hracího pole.
Téma bylo jasné – poznávání krajů České republiky, ale zábavnou a tvořivou formou. Celý projekt jsme pojali jako výpravu malé včelky napříč českými kraji. Herními figurkami se stali BeeBoti – malí roboti ve tvaru včelky, které děti programují. Hráči s nimi pohybují po hracím plánu a zažívají různé herní situace.
Například když BeeBot „šlápne“ na políčko s obrázkem včely, hráč si musí vzít kartičku náhody, které žáci sami vymysleli – a že mají smysl pro humor! Čekají vás například vtipné úkoly nebo nečekané zvraty, které mohou hru pořádně zamotat.
Další specialitou jsou QR kódy rozeseté po herním plánu. Po jejich naskenování se hráč dostane k vědomostní hře o konkrétním kraji – i tyto kvízy a otázky sestavili žáci sami, podle toho, co se o krajích dozvěděli ve vlastivědě.
Česká včelí stezka tak není jen desková hra – je to výsledek opravdového společného úsilí.