20. října jsme oslavili ve třídě projektem s tématikou stromů.
Celý týden jsme se tomuto tématu věnovali napříč všemi předměty. Naučili jsme se pracovat metodou I.N.S.E.R.T s odborným textem.
Vyzkoušeli jsme si napsat pětilístek na téma „LES“ a zopakovali jsme si tím základní slovní druhy. Ve skupině jsme si sdělovali, co všechno o stromech víme a navzájem se tak obohacovali o nové informace.
Bádali jsme i doma. Popisovali jsme vybraný strom ze zahrady, měřili jsme obvod jeho kmene a odhadovali výšku i stáří. Spolu s rodiči a prarodiči jsme vyhledali zajímavosti a důležité informace.
Zahráli jsme si na objevitele a ve své fantazii jsme vytvořili nový druh stromu. Ve třídě se nám zrodily dolarovníky, jejichž listy- bankovky opadávaly a tím sloužily chudým lidem. Kokinovníky, na kterých rostly bonbóny různých druhů a listy z čokolády, z nichž když zaprší vznikají čokoládové louže pod stromem. Pastelkovníky a další zajímavé stromy, které vznikly v naší fantazii.
Už víme, co strom produkuje a co naopak ke svému růstu potřebuje. Poznáme základní druhy jehličnatých a listnatých stromů.
V centrech aktivit jsme se naučili, co je to průměr a obvod a vyzkoušeli jsme si měření na připraveném dřevu, které ještě lesem vonělo.
V rámci matematiky jsme v centru šifry a slovní úlohy procvičovali všechny matematické operace a rozšifrovali jsme názvy stromů.
K nim jsme poté vyhledávali zajímavé informace v knihách a na internetu. Naučili jsme se pracovat se jmenným rejstříkem v encyklopediích.
V centru psaní na nás čekalo běhací psaní a s ním také párové souhlásky, které jsme si v tomto úkolu procvičili.
Připraveno bylo také centrum informatiky, ve kterém jsme programovali naše včelky BeeBoty. Včelkám jsme zadávali předem připravené programy a také vymýšleli své vlastní.
Centrum prvouky se věnovalo práci v lese, pátrali jsme ve skupině, co všechno má na starosti myslivec a co lesník.
Na závěr jsme si ověřili v ateliéru, že opravdu všechny listy mají žilnatinu, uměleckou technikou frotáží.
Ve třídě jsme si vytvořili lesní atmosféru a po celý den jsme poslouchali šum stromů a zpěv lesních ptáků. Den utekl jako voda, ani se nám nechtělo věřit, že jsme pilně pracovali celých 5 vyučovacích hodin. Spolupracovali jsme, snažili jsme se dodržovat půlmetrový hlas. Na závěr jsme se věnovali hodnocení a ocenění, každý z nás měl potřebu někoho ocenit. Jsme super parta!